Photo Photo Photo Photo Photo Photo

Print
E-mail
Biology: Comparative study of the Antibody Responses to Streptococcus pyogenes between school Children carriers and patients with Tonsillitis

 

Comparative study of the Antibody Responses to Streptococcus pyogenes between school Children carriers and patients with Tonsillitis

Fadwa .E. Abd Al-Kareem*1, Aruba .KH. Abbas1, Median .A. Hussein2

1Department of Microbiology, College of Medicine, Al–Mustansiriya University, Baghdad, Iraq.

2Specialist physician, Al Yarmouk Teaching Hospital, Baghdad, Iraq.

Abstract

    This study is designed to evaluate the immune status of patients and schoolchildren with respect to Streptococcus pyogenes. A prospective study was conducted to investigate antibody against GAS in children patients and asymptomatic healthy carriers in serum samples with tonsillitis and compare antibody response (ASO) between patients and healthy carriers with tonsillitis.

    Tonsillar swabs were obtained to detect the presence of GAS and blood samples were collected to determine elevated ASO titer in serum.

    A total of 376 sample patients and asymptomatic healthy carriers were included in this study, 142 (37.7%) samples are GABHS positive, included 80 (56.3%) patients and 62 (43.6%) asymptomatic healthy carriers. The finding of a significant relationship between ASO positive and GABHS carriage and patients indicated that ASOT measurement might be used together with throat culture to identify GABHS carriers and GABHS patients.

    The value of ASOT varies with the age of the subject, and the most pronounced differences are between the values of preschool age children and school age children. The upper limits of normal values for these groups were as follows: preschool age (100) and school age (170).

    Recently infected children showed raised ASO antibody titer than the carrier. But this study present elevated of ASOT in asymptomatic healthy carriers indicated recent infection or past infection then this children recovery from disease but remain record titer of antibody.

دراسة مقارنة لاستجابة الاجسام المضادة ضد بكتريا المكورات المسبحية (Streptococcus pyogenes) بين اطفال المدارس الحاملين للبكتريا المصابين بالتهاب اللوزتين.

فدوى عماد عبد الكريم*1, عروبة خالد عباس1، مدين علي حسين2.

1قسم الاحياء المجهرية، كلية الطب، الجامعة المستنصرية، 2الطبيب الاختصاص، مستشفى اليرموك التعليمي، بغداد، العراق

الخلاصة:

    تم تصميم هذه الدراسة لتقييم الحالة المناعية للمرضى وأطفال المدارس فيما يتعلق ببكترياالعقدية المقيحة. وقد أجريت دراسة للتحقيق من الأجسام المضادة ضد بكتريا المكورات المسبحية المجموعة (أ) في الأطفال المرضى والحاملين للبكتريا في عينات مصل الدم مع التهاب اللوزتين ومقارنة بين استجابة الأجسام المضادة (ASO) بين المرضى والحاملين الصحيين مع التهاب اللوزتين.

    تم الحصول على مسحات من اللوزتين للكشف عن وجود GABHS وعينات الدم تم جمعها لتحديد ارتفاع ASO عيار في مصل الدم.

    عينة الدراسة تتضمن 376 عينة من المرضى والحاملين للبكتريا صحيين في هذه الدراسة، 142 (37.7٪) كانت ايجابية GABHS ، وشملت 80 (56.3٪) من المرضى و 62 (43.6٪) حاملين للبكتريا غير عرضيين والباقي من العينة هم سلبية للبكتريا. أشارت النتائج وجود علاقة ذات دلالة إحصائية بين ASO و.GABHS وأن قياس ASOT يمكن استخدامها مع زراعة مسحة اللوزتين لتحديد الحاملين GABHS من المرضىGABHS.

    قيمة ASOT يختلف مع عمر الاطفال، والاختلافات أكثر وضوحا ما بين القيم من الأطفال في سن ما قبل المدرسة والأطفال في سن المدرسة. وكانت الحدود العليا من القيم العادية لهذه المجموعات كما يلي: سن ما قبل المدرسة (100) وسن المدرسة (170).

    أظهرت الاصابات المتكررة من الاطفال ارتفاع ASO عيار الأضداد في المصابين عن الحاملين. ولكن في هذه الدراسة الحالية ارتفاع ASOT في الحاملين للبكتريا نتيجة عدوى أخيرة أو عدوى في الماضي ثم شفاء الأطفال من المرض ولكن تبقى عيارة من الأجسام المضادة مسجلة.



alt

 

S5 Box

Login



Register

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.