Photo Photo Photo Photo Photo Photo

Print
E-mail
Computer Science: Colord Image White Cracks In-Painting Method

 

Colord Image White Cracks In-Painting Method

Faisel G. Mohammed*, Rajaa J. Khanjar

 Department of Computer Science, College of Science, University of Baghdad, Baghdad, Iraq

Abstract:

The gaps and cracks in an image result from different reasons and affect the images. There are various methods concerning gaps replenishment along with serious efforts and proposed methodologies to eliminate cracks in diverse tendencies. In the current research work a color image white crack in-painting system has been introduced. The proposed inpainting system involved on two algorithms. They are Linear Gaps Filling (LGF) and the Circular Gaps Filling (CGF). The quality of output image depends on several effects such as: pixels tone, the number of pixels in the cracked area and neighborhood of cracked area and the resolution the image. The quality of the output images of two methods (linear method: average Peak Signal to Noise Ratio (PSNR)=24.899 and circular method: average PSNR= 27.783). The result of correlation of images is close to the original image (horizontal = 0.894, vertical = 0.521, and diagonal =0.807). The first method is less time consuming than the circular method.

Keywords: Image In-painting, Morphology, Crack Detection, Gap filling.

اعادة رسم صورة ملونة بتشققات بيضاء

فيصل غازي محمد*, رجاء جبار خنجر

قسم علوم الحاسوب، كلية العلوم، جامعة بغداد، بغداد، العراق

الخلاصة:

الفجوات أو الشقوق (التصدعات) في الصورة ناتجة عن أسباب مختلفة وتؤثر على الصور. هناك العديد من الطرق التي تتعلق بتجديد الفجوات جنبا إلى جنب مع جهود جادة واقتراح منهجيات للقضاء على الشقوق في الاتجاهات المتنوعة. في بحثنا الحالي قدمنا نظام إعادة رسم الصورة الملونة التي تحتوي على شقوق. النظام المقترح هو نظام إعادة رسم الصورة يتضمن اثنان من الخوارزميات. هي طريقة الاستكمال الخطية وطريقة الاستكمال الدائرية.

جودة الصورة المخرجة تعتمد على العديد من الآثار مثل: أسلوب (درجة اللون أو الضوء) للبكسل , عدد البكسلات في منطقة الشقوق والمناطق المجاورة لمنطقة الشق ودقة الصورة . جودة الصورة المخرجة من الطريقتين (الطريقة الخطية: معدل نسبة إشارة الذروة إلى الضوضاء=24.899 والطريقة الدائرية: معدل نسبة إشارة الذروة إلى الضوضاء=27.783).

نتيجة معامل الارتباط للصور على مقربة من الصور الأصلية (أفقي=0.894 , عمودي=0.521 وقطري (مائل)=0.807 ) . الطريقة الأولى اقل استهلاكا للوقت من الطريقة الدائرية.



alt

 

S5 Box

Login



Register

*
*
*
*
*

Fields marked with an asterisk (*) are required.